כבישים רטובים וערפל? כל הכללים לנהיגה נכונה

אליהו גרין No Comments on כבישים רטובים וערפל? כל הכללים לנהיגה נכונה
צילום: elements.envato
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחורף תנאי מזג האוויר ותנאי הדרך קשים יותר – הראות מוגבלת, הכבישים חלקים ורטובים, מערכות הרכב השונות מתנהגות אחרת וקשה יותר להבחין בהולכי הרגל. לכן, הנהגים נדרשים למיומנויות מיוחדות ולשמירה על כללי זהירות ייחודיים.

נהיגה בטוחה בחורף

אם חשים מנומנמים וישנוניים כתוצאה מחימום הרכב עוצרים להתרענן במקום בטוח ומוסדר, אך לא בשול הדרך. שותים קפה או משקה מרענן (ללא אלכוהול!) ונחים רבע שעה לפחות, עד שהקפה מתחיל להשפיע. אם לאחר מכן עדיין חשים עייפות – מתחלפים עם נהג אחר שינהג ברכב.

בגשם הראשון הכביש חלק במיוחד – נוהגים במשנה זהירות.

בתנאי ראות לקויים בשל גשם או ערפל וכן כשהכביש חלק – נוהגים לאט יותר, בהתאם לתנאי הדרך.

שומרים על מרחק נסיעה בטוח של 2 שניות לפחות מהרכב שלפנים. בחורף אף מומלץ לשמור על מרחק גדול יותר.

בחורף, כשהכביש חלק והראות לקויה – עקיפה מסוכנת יותר. לכן, בייחוד בחורף, נמנעים מעקיפות ככל האפשר.

בחורף קשה יותר להבחין בהולכי הרגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. לכן נוהגים לאט יותר בשכונות מגורים וליד בתי ספר וגנים ומקפידים על מתן זכות קדימה להולכי הרגל.

בימים סוערים במיוחד מעדיפים נסיעה בתחבורה ציבורית על פני נהיגה.

תנאי שלג וקרח אינם אופייניים למזג האוויר הישראלי ודורשים מיומנויות נהיגה והכנה מיוחדת של כלי הרכב לנסיעה בתנאים אלה, החסרים בישראל. נמנעים מנהיגה בתנאי שלג וקרח ויוצרים קשר עם מוקד הבטיחות העירוני על מנת להתעדכן בחסימות וצירים פתוחים.

בחורף, כשהראות לקויה, קשה עוד יותר לנהג להבחין ברכב העוצר בשול הדרך. לא עוצרים בשול הדרך אלא במקרה חירום שאינו מאפשר את המשך הנסיעה.

משתמשי דרך נוספים

הורים – כדי שמושבי הבטיחות יגנו בצורה מיטבית, חוגרים את הילדים ללא מעילים או סוודרים עבים ומוודאים שרצועות המושב הדוקות לגופם.

הולכי רגל – בחורף קשה יותר לנהגים להבחין בהולכי הרגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. לכן חוצים רק במעבר חצייה ורק כשהכביש פנוי, לובשים בגדים בהירים ומצמידים מחזירי אור לבגדים.

רוכבי אופניים – בגשם, הכביש חלק והראות לקויה. נמנעים מרכיבה במזג אוויר סוער.

רוכבי אופנוע – בגשם, הכביש חלק והראות לקויה. רוכבים לאט יותר ושומרים על מרחק, לא מזגזגים בין נתיבים ובולמים בעדינות כדי לא להחליק.

לפני תחילת הנסיעה

מנקים את שמשות הרכב מהאדים שהצטברו בצידן הפנימי בעזרת מטלית יבשה ומפשירים את האדים על ידי העברת מתג כיוון האוויר למצב "הפשרת חלון". יש לכוון את המאוורר הפנימי לכיוון השמשה הקדמית ולהפעיל אותו במצב חימום בשילוב המזגן.

נהיגה ברכב עם חימום פועל וחלונות סגורים עלולה לפגום בערנות הנהג ובריכוזו. לכן, בתום הפשרת האדים מהשמשה מומלץ לכבות את מערכת החימום ולהקפיד להכניס אוויר צח לרכב באמצעות השארת פתח קטן בחלון, או באמצעות מערכת המיזוג.

 

הכנת הרכב לחורף

לקראת החורף יש לבדוק את תקינותן של כלל מערכות הרכב במוסך מורשה.

חשוב לבדוק במיוחד את תקינות ההגה, הבלמים, המגבים, מתזי המים והפנסים ואת מערכות החימום והפשרת האדים.

לרשימת המוסכים המורשים המבצעים בדיקת תקינות ללא עלות בדקו באיגוד המוסכים.

הדלקת אורות

בתקופה שמיום 1 בנובמבר ועד 31 במרס בכל שנה, כל נהג ברכב מנועי חייב להדליק את פנסי החזית ואת הפנסים האחוריים בדרכים שאינן עירוניות. הנוהגים במוניות, באוטובוסים ובמשאיות שמשקלן הכולל המותר הינו מ-15 טונות חייבים להדליק אורות בתקופה זו גם בדרכים עירוניות. רוכבי אופנועים חייבים להדליק אורות בכל הדרכים ובכל ימות השנה.

מומלץ להדליק אורות בחורף גם בדרכים עירוניות. הדלקת אורות תאפשר לכם לראות טוב יותר ורחוק יותר וכן תשפר את הנראות שלכם.

בתנאי ערפל מאטים ומדליקים גם את פנסי הערפל. לא לשכוח לכבותם ביציאה מתנאי הערפל.

חשוב מאוד לדעת כי שימוש באורות גבוהים אינו יעיל בערפל, כיוון שהוא גורם להחזר אור.

 



0 תגובות